Alla inlägg under oktober 2008

Av Liza - 31 oktober 2008 13:13

Idag fick jag välbehövligt sällskap av Jossan och Diesel samt Hanna och Hia på min första uteritt på två år. Trodde i min enfald att Jorik skulle fega ur och vilja gå sist. Döm om min förvåning om när han tog täten på en gång. I en helt ny miljö, presseningar som blåste, hus som byggdes och det första snöovädret för i år om än små flingor, Men så kallt....burr....

Han kollade då och då om kompisarna var med men i övrigt så gick han bara på som den nordsvensk han ändå är.

Vid en korsning mot Bråtorp kände han igen sig då vi har stått där förut och han ville tillbaka åt det hållet, men inte den här ridturen, det får vi ta en annan dag!

Av Liza - 23 oktober 2008 17:11

Helt otroligt! Tänker rida en liten tur i paddocken, efter det att jag longerat honom. Mycket lyhörd för hjälper och tempoväxlingar och börjar lite smått på en galopp. Vi kommer till första kortsidan, där Jorik går omkull och tar mig med sig i fallet. Vet inte om han halkade eller snubblade men AJ vad ont det gjorde igen! Han såg så olycklig ut när jag väl kom upp på fötter, för det var ju en ren olyckshändelse! Men både häst och ryttare klarde sig utan större skråmor.....

Av Liza - 18 oktober 2008 17:06

Skulle idag göra min första uppsittning på Jorik, med lånad sadel. Med den sadel fick jag inte kliva upp i sadeln från marken utan från en stol odyl. Sagt och gjort. Kliver upp på pallen jag har med mig och får lagom benet över sadeln, DÅ drar han i full j-a galopp. Jag är envis (född oxe) och hänger kvar ett tag i en inte helt snygg ställning. Faller därefter i backen/ stenhård paddock. AJ, vad det gjorde ont! Men skam den som ger sig, det är bara att kliva upp igen, lätt öm i kroppen. Då gick det prickfritt. Jorik har alltid varit bakskygg, vilket jag glömde bort men snabbt blev påmind om igen. Att jag kom så pass högt upp bakom honom tyckte han uppenbarligen inte om. Alla gånger efter det har det gått bra!

Av Liza - 14 oktober 2008 17:01

Jah har idag köpt tillbaka min nordsvenska häst Jorik.

Jag sålde honom för två år sedan pga sk ändrade familjeförhållanden.

Det var ett mycket tufft beslut. Försäljningen alltså!

Min dotter blev eld och lågor över att han kom tillbaka. Hon har saknat honom oerhört mycket, liksom jag.

Nu är det bara att börja arbeta honom lite lätt då han har stått mycket över sommaren och gått upp 100 kg enligt måttbandet! Haha, vilken kuse alltså!!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser Du min blogg?
 Jag följer den varje dag!
 Jag läser den då och då!
 Jag tittar in någon gång i veckan!
 Jag har aldrig varit här förut, halkade in bara...
 Jag kan tänka mig att börja följa bloggen frekvent!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Övrigt

bloggping

Hitta i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards