Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

1 år sedan

Av Liza - 14 oktober 2009 16:12

Idag är det exakt ett år sedan jag köpte tillbaka Jorik och jag kommer fortfarande ihåg känslan av att honom tillbaka i min ägo. Det hade varit ett stort hål efter honom under det två åren som han var borta från mig.

Men nu är han hemma och hålet läktes samma dag han kom, för ett år sedan!

Vi har haft ett helt underbart och utvecklande år tillsammans.

-Johan har börjat rida Jorik, trots att han var hysteriskt hästrätt=)

-Emma har börjat hoppa honom, hon rider ut själv, på kortare sträckor

-Jag har tagit dressyr lektioner, transporttränat, lärt honom gå själv i skog och mark, stå stilla i spolspilta, rida mörkerridning etc etc.

Vi har helt enkelt haft ett underbart år och fler kommer det att bli!!!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza - 14 oktober 2009 19:38

Jag tänker flytta över min blogg nu till ett helt nytt forum. Ett år har gått med den här bloggen och lite förnyelse behövs. Den nya bloggadressen är: www.lizbeths.wordpress.com   Hoppas att ni kommer att följa även den bloggen och tycke...

Av Liza - 14 oktober 2009 15:57

Ska slänga i ordning en pannkakssmet och sen krypa ner i ett varmt bad i väntan på att smeten blir tjockare. Det brukar gå så bra för mig när jag steker dessa godsaker. Jag är för snabb att hälla i efter tillblandningen, pannan har inte hunnit bli ...

Av Liza - 14 oktober 2009 12:28

I hopp om att bli klokare under dagen så kan jag bara inse att det har fatalt misslyckats. Vet inte säkert vem det beror på heller, mig eller utbildarna......Några timmar kvar på dagen är det så hopp finns ännu kvar en stund. Det är svårt när intre...

Av Liza - 14 oktober 2009 06:58

Vad kallt det har varit i natt. Under duntäcket var det stekhett och råkade en arm eller ett ben komma utanför så var det iskallt. Kansken inte kan ha fönstret öppet hela dagarna och nätterna längre. Frulle och iväg till Huddinge, ny utbildningsdag...

Av Liza - 13 oktober 2009 22:04

Var hos distriktan igår för att kolla trycket. Typiskt nog så hade hon gått och blivit sjuk själv och inte kunnat nå mig för återbud. Jag hade tydligen inte lämnat mitt nya nummer. Innan tjejen i kassan hittade en ny distrika som kunde ta emot mig så...

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser Du min blogg?
 Jag följer den varje dag!
 Jag läser den då och då!
 Jag tittar in någon gång i veckan!
 Jag har aldrig varit här förut, halkade in bara...
 Jag kan tänka mig att börja följa bloggen frekvent!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Övrigt

bloggping

Hitta i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards