Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Liza - 12 oktober 2009 19:59

  

Snart slut på mineralpuder med. Jag tror det är krig i mitt sminkskåp=(

Har titta på Id bare minerals kollektion men inte provat ännu. Dom har ju riktiga drömfärger.

Någon här som provat? Sitter det hela dagen framförallt? Funkar det bra på normal/blandhy?

Och till sist, vad är skillnaden på Id:s produkter mot exempelvis Loreal elle Max Factor?

Av Liza - 12 oktober 2009 19:42

     

Kanske ska passa på nu när det är rea, vet inte hur många gånger jag har fyllt på med vatten i min befintliga mascara!

Av Liza - 12 oktober 2009 18:54

Emma satt och diskuterade med mig häromdagen om rökning och cancer. Hon undrade även om rökare fick dålig hy, vilket jag självklart understrykte att så är fallet, hon har då blivit väldigt mån om sitt utseende, så det är bara att spinna på...... För att inte tala om kostnaden för att förgifta kroppen och riskera att få cancer, fortsatte jag. 

Philip tog död på denna konversation ganska snart med orden: cancer, det kan man få av överstekta köttbitar och foppatofflor också!

Jaha? Mmmm, foppatofflor......ska nog googla nu........


Av Liza - 12 oktober 2009 18:24

Stubben var kvar och den avverkade vi i full galopp under 20 minuter. Så det blev helt enklet galopparbete idag och det behövdes kan jag säga. Jorik blev flåsig och svettig av detta arbete, att fara fram och tillbaka sex gånger över ängen. När han började bli trött galopperade han på tvärsan, säkert nån slags skänkelvikning som inte ens Kyra Kyrklund känner till=) Det sista vi skulle göra var att runda en träddungen ute på ängen i full galopp och döm om min förvåning när jag har rundat den och upptäcker ett hål, eller avgrund ska jag kanske säga som var två meter djupt och ca fyra meter i diameter. Tur att jag hann få stopp på Jorik, annars hade vi aldrig kommit upp därifrån, jo med räddningstjänstens hjälp kanske.

Jorik var bra svettig när vi kom in i stallet, så det blev tvagning av herr Jorik i spolspiltan. Han står väldigt duktigt där nu. I våras var den inte populär, så då rymde han därifrån och jag fick släpa tillbaka honom.

Sen var det dags för boxen, mat och nattvila.

Av Liza - 12 oktober 2009 16:25

Dags för en ridtur efter en lång arbetsdag. Köpte ett ridspö på vägen hem, får se om det hjälper i arbetet i galopp på volt. Tänkte ta stubbåkern idag, hoppas den finns kvar bara=) annars kan det bli jobbigt att springa genom en nyplöjd åker, överkurs liksom!

Av Liza - 12 oktober 2009 06:55

En snabb frukost bestående av en kopp te och en smörgås bakad på surdeg, vilket gör att jag är mätt till ikväll, sen iväg till jobbet. Eftermiddagen består av ett besök hos distriktan som ska kolla mitt blodtryck, så att jag inte håller på att dö eller nåt......Känner mig seg och trögtänkt, kan vara ett arv också i rakt nedstigande led...... 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser Du min blogg?
 Jag följer den varje dag!
 Jag läser den då och då!
 Jag tittar in någon gång i veckan!
 Jag har aldrig varit här förut, halkade in bara...
 Jag kan tänka mig att börja följa bloggen frekvent!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Övrigt

bloggping

Hitta i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards