Alla inlägg under juni 2009

Av Liza - 28 juni 2009 23:44

 Idag var vi på premireing för Tinker, Shire och Claysdale. Vilka otroliga hästar! Tinkern med sin färgpalett, Shire och Claysdale, bland dom två största hästraserna i världen! Och ändå så otroligt smidiga, dom riktigt flöt fram i trav och galopp!

Av Liza - 28 juni 2009 00:05

Tanken var fin, att vi skulle träna på Åsby, men se, den banan var upptagen av två islänningar som såg ut att få lektion! Vi gled vidare mot skogen istället, till detta numera myggträsk. Vi fick i vanlig ordning bryta av kvistar så vi kunde försvara oss. Emma som red, hon klarade sig utan myggstick. jag, Johan och Jorik fick alla på oss. Men det är bara att piska och gå vidare, vi var väl ute i ca en timme i varje fall, sen blev det tvätt av häst vid hemkomsten och dusch av mygg/broms/flugmedel.

Av Liza - 28 juni 2009 00:02

Av Liza - 27 juni 2009 23:15


Vi åkte på premiering av nordsvenskar på Julita gård och där fanns denna underbara avelshingst, Ellabron 1934! Efter lite släktforskning så fann jag att han och Jorik är släkt, genom Skardölen N 1980, som är morfar till Ellabron och till Joriks pappa Teige Blesen 1872. Båda från Norge.

Av Liza - 26 juni 2009 23:07


Dagens tema är tandemridning för Emma och hennes kompis Lollo.

Jorik brydde sig inte alls. En, två ,tre ryttare, vem bryr sig, bara jag får käk....


Vi gick till Åsby fram och tillbaka. På hemvägen skulle tjejerna sitta på tvärsan, då blev Jorik lite fundersam och undrade säker vem som höll på med hans välfriserade svans under ridturen, men han skötte sig exemplariskt!


Är man en snäll nordis får man utstå att vara lekherre emellanåt. Bilisterna kollade lite extra den här gången. Jaja, alla sätt är bra......

Väl hemma på gården så åker Emma kana ner för Joriks bak, det var väl ett smart sätt att ta sig ner tyckte hon och han bara stod där. Ge mig gräs nu då, när jag skött mig så bra.....



Av Liza - 25 juni 2009 23:41

Grattis till Jorik som fyller 11 år idag!

Av Liza - 24 juni 2009 22:17

Emma och jag bestämde oss för att ta en kvällsrunda med Jorik, så det bar iväg till stallet vid 20.30 tiden, lagom ljummet ute då! Det blev barbackaridning för Emma igen, hon börjar få en grym balans, jag har väl ca 2% av den......Det blev nästan samma runda som i morse, med en liten avvikelse "I don´t know where". Mitt vare vad så stod vi i ett kärr, Jorik käkandes på vattenväxter, bryr sig absolut inte om han sjunker eller så...... Det var ju bara att ta det stora steget före för snart kommer väl vägen tyckte jag. Hmmmm, jag har haft fel en gång förut.....1979......eller nåt....Det tog ju aldrig slut. Jag hoppade från tuva till tuva, missade ett x antal gånger, for ner i det äckliga vatten, som Jorik fann väldigt mysigt, mycket gott jox där nere......Emma fick parera mellan smala prång mellan träd, då låg hon på kusens rygg helt raklång. Duckandes under låga grenar både fram och baklänges! Myggorna var mer eller mindre som attackplan hela tiden! Då, ser jag vägen........

Av Liza - 24 juni 2009 14:33

Johan och jag tog en fm promenad med Jorik idag, bara för sakens skull att han ska bli van att gå ifrån Kaggson och att han faktiskt kan stå själv på sina fyra vältrimmade ben. Och det gick hur bra som helst idag. KUL!!! Inte en vägran, inte ett ljud, bara urmysigt att få gå med honom när han är den lugna kuse han egentligen är. Vi försökte oss på några travsteg, men matte var lite "dagen efter" och orkade inte så mycket, ska sanningen fram så tror jag inte Jorik misstyckte heller, varmt som tusan var det också.....I vilket fall som helst så en underbar fm med honom!!

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser Du min blogg?
 Jag följer den varje dag!
 Jag läser den då och då!
 Jag tittar in någon gång i veckan!
 Jag har aldrig varit här förut, halkade in bara...
 Jag kan tänka mig att börja följa bloggen frekvent!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Övrigt

bloggping

Hitta i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards