Alla inlägg under februari 2009

Av Liza - 27 februari 2009 19:26

Matte har GRYM träningsvärk efter gårdagens strapatser!

Av Liza - 26 februari 2009 12:29

Tömkörde Jorik till Djupvik, mycket "tänka bakåt" men inga testningar att vända hemåt. Uppe i sadeln märkte jag att här fanns eneri idag, kan ha något att göra med alla skrittrundor förra veckan:-) På vägen mot Bråtorp tänkte jag börja med en lugn arbetstrav, hann lagom lägga skänklarna emot honom sen bar det av i full galopp! Att få ner tempot var inte att tänka på.......här gäller det att ta det osäkra före det osäkra, verkade som Jorik tänkte........att hålla i galoppen.....så det inte blir några mer tråkiga skrittrundor. Så det blev fullt ös, fram till sommarstugan vid vattnet. Kul var det:-) Väl uppför det hemska backen mot Bråtorp trodde Jorik att vi skulle gå förbi alla husen hem, skrittrunda, men nej, så blev inte fallet utan nu blev det att rida in i Åsbyskogen, där kan man lugnt rida på långa tyglar. Sen kom galoppbacken och nu fick den göra skäl för namnet. En liten galoppskänkel sen var det fullt ös uppför den och inte ville han stanna på backkrönet heller, tog en stund att få ner temot förbi några hus, men sen blev det galopp igen.  En något nöjd och lite trött kuse kom hem till stallet!

Av Liza - 25 februari 2009 21:18

Nu tror väl kusen att vi bara ska hålla på med dessa skrittrundor, i all oändlighet men övning ger väl färdighet nån gång. Red iväg från stallplan, Johan gick längre bak så kusen fick gå först HELA vägen, mötte en "otäck" människa också men det gick förvånansvärt bra idag. Lite stel en sekund och sen gick han på som vanligt. Lite försiktig men ändå nyfiken, försökte inte vända tillbaka en ända gång mot stallet, något han finner intresse i att göra första halvan av vägen, så fort vi ska rida själva. Går som en klocka själv i skogen annars, i sällskap och även på banan:-)


Av Liza - 22 februari 2009 17:19

Två fina chillor och tre nöjda tjejer!

Av Liza - 22 februari 2009 17:07

Idag bar det iväg mot Djupvik, med Emma barbacka på Jorik, Johan, jag själv samt mor/mormor/svärmor med taxen Bessie. Bessie var inte helt förtjust i hästar men det gick bättre när hon fick hälsa riktigt närgående på Jorik. Det var en skritt och trav runda på nästan 2 timmar! Phuu, men skönt!

Lite jämnförelse på nordsvenskar i hagen!

Kaggson vs Jorik!!

Av Liza - 21 februari 2009 17:02

Emma fick rida idag igen, det är ju trots allt sportlov. Även idag  blev det barbacka, hon kommer att få en grym balans:-) Vi fick en enastående utsikt över Tynäs och Mälaren.

Det var mycket uppför och nedför i vanlig ordning, tom Jorik blev lite svettig av den här skrittrundan, matte och husse ska vi inte tala om:-)


Av Liza - 20 februari 2009 15:31

Emma fick rida Jorik själv idag ute i skogen (jag gick såklart med:-)) Det blev en lugn skrittrunda i Bråtorpsskogen. Väl hemma så blev det lite trav till stallet, första gången det med för Emma helt själv. En något stolt tjej klev av Jorik!


Av Liza - 17 februari 2009 19:40

Efter gårdagens övningar så skulle det bli en kort och lugn runda idag. Emma barbacka på Jorik som vanligt när det bar iväg mot Bråtorpsskogen.

Vi tänkte ta en ganska bra ridstig där, trevlig som tusan och helt ny för Emma. Då vi (jag) återigen kommer ifrån stigen (trött på denna snö som döljer allt). Vi hamnar på ett mer eller mindre kalhygge, uppför och nedför, ris och rusk, stenar och berg. Emma uppskattade ridturen väldigt mycket, jag började bli lite trött efter 45 min trampande, Jorik frågande. Efter mycket om och men hittar vi en väg och jag bestämmer mig för att pröva att gå till vänster, det kanske är hemåt, Jorik tittar åt höger, men det bryr jag mig inte om. 20 meter in på vägen känner jag igen mig, vi är fortfarande på Bråtorpsvägen, vi har gått i en cirkel!! Och hemåt är åt andra hållet, det hållet Jorik kikade åt. Ja, hästar är kloka, det var bara att vända.

Åter hemma efter lång ridtur! Emma red själv till stallet sista biten.

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser Du min blogg?
 Jag följer den varje dag!
 Jag läser den då och då!
 Jag tittar in någon gång i veckan!
 Jag har aldrig varit här förut, halkade in bara...
 Jag kan tänka mig att börja följa bloggen frekvent!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Övrigt

bloggping

Hitta i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards