Alla inlägg under september 2009

Av Liza - 30 september 2009 20:08

Det blev ingen ridning igår. Hamnade på ett utvecklingssamtal som varade i exakt 70 minuter, så vi var inte hemma förrens sent och då hade jag hunnit bli übertrött. Det var i och för sig idel beröm över Emma, så det är jättekul!

Idag var jag pigg och kände mig stark=) så jag bestämde mig för att rida vägen till Åsby och då äntligen öva på min hemläxa.

Så således, på med dom nya blanka fina sporrarna, packade med reflexer på westernsadeln, bra med läderstripes, och sen upp. Jorik undrade lite om vi inte skulle gå över stubbåkern, men jag valde vägen istället och han gick snällt med hela vägen till Åsby. Vi t.o.m mötte en hurtig joggare på vägen som kom mot oss, inte ens då gjorde han en ansats till att vända. Helt perfekt alltså och jag red med en dåres flin hela vägen=).

Väl i paddocken körde vi ett 40 minuters pass  med mycket övergångar och fick till det riktigt bra emellanåt.

Jorik var mer lyhörd idag, kan bero på sporrarna, så han var mer pigg på att lyssna på mina hjälper.

Väl klara så öppnade sig himlen och jag tror hela Mälaren kom över oss på ca 4 minuter. Skönt? Not.

På med alla reflexer, ben, svans, ländtäcket och på mig själv och sen red vi hemåt.

Mötte en bilist som stannade och tackade mig så mycket, just för att jag hade reflexer på mig. Vi syns mycket dåligt för bilisterna nu, något att tänka på nu i höstmörkret och 9 månader framåt=(

Av Liza - 29 september 2009 15:54

Idag blir det relativ sen ridtur och då blir det till Åsby för att träna på hemläxan. Dressyr lekt 2.

Får väl försöka hitta lysknappen till paddocken, har aldrig varit inne i stallet förut, där jag tror att den finns.

Annars kan det gå hur som helst eller inte alls är väl mest troligt.

Emma ska med och hon får rida i westernsadeln idag som omväxling. Hon är inte helt förtjust i den eller sitsen, men hon är väl en blivande hopptjej=) och hoppar det gör man nog inte i weesternsadel, möjligtvis klarar man cavalettibommar=)

Av Liza - 28 september 2009 22:14

Har då hitta nya sporrar på Hööks plus ett par benreflexer, behövs i mökret nu.

Emma fyller snart år (tonåring)=) och fick handla sin present nu och det blev ett nytt träns med tyglar och ett varmt sadelöverdrag. Vi provade även några dressyrsadlar där en var kanonskön att sitta i. Djup sits och ett behandlat läder som gjorde att jag slapp "glida av" känslan. Mmmmm.......

Av Liza - 28 september 2009 17:58

Nu bär det av till Hööks i Kungens Kurva för inhandling av sporrar. Kan hända att jag hittar nåt mer som jag "behöver". Det har hänt förut=)

Av Liza - 27 september 2009 18:37

Efter en hel dags arbete i form av vindsrensning, hämta tv till Emma (tung, tung, tung) alltså ingen platt tv, sålt skrivbordet, burit igen, så ska jag kolla till Jorik. Tyvärr hann jag inte öva på min hemläxa, men ibland får saker vänta. Jorik gråter inte över det, han får ju vistas ännu mer med sin kärlek Kaggson i hagen!!

Av Liza - 27 september 2009 17:55

TILL SALU

2 SKINNFOTÖLJER MED FOTPALL, STEGLÖS LUTNING, JÄTTESKÖNA. 1500:-  


  BORTTINGAD

1 ST BILLYBOKHYLLA MED ETT FAST HYLLPLAN OCH FYRA LÖSA. 200CM*80CM*25CM  300:-


  


1ST BOKHYLLA MED FYRA HYLLPLAN CA 170CM*60CM*25CM  200:-


  


1ST 15" TV MED INBYGGD VHS-VIDEO, FJÄRRKONTROLL FINNS  300:-

Av Liza - 27 september 2009 17:14




Nyduschad och ser ut som en tapir!


Emma red som 8 åring själv på denna starka häst och han var alltid snäll mot henne.

Han var jätteförsiktig i traven, när en flugviktare satt på=)

  

  

Av Liza - 27 september 2009 15:42

Skulle leta efter sporrar på vinden idag för att få lite mer aktion i kusen. Höll på att sparka mig blå igår på honom under lektionen. Efter mycket letandes så hittade jag ändå inga sporrar, däremot var hela vinden full av saker som vi inte behöver. Vi fyllde till slut bilen två gånger med prylar som vi kastade. Det här har jag funderat på de sita två åren, men det har inte blivit av. Skönt att äntligen bli av med skiten. Hoppas ungarna tycker det också, för det mesta var ändå deras!

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser Du min blogg?
 Jag följer den varje dag!
 Jag läser den då och då!
 Jag tittar in någon gång i veckan!
 Jag har aldrig varit här förut, halkade in bara...
 Jag kan tänka mig att börja följa bloggen frekvent!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Övrigt

bloggping

Hitta i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards