Alla inlägg under december 2008

Av Liza - 30 december 2008 09:16

Jorik och Hia trodde att dom kommit till höhimlen när dom fick se höställningen i hagen. Först vågade dom inte gå fram till den, fick locka med lite hö och lägga runt om. Men sen blev det en manisk ätning under några timmar, för ställningen kan ju försvinna närsom helst. När dom förstod att så inte var fallet så gick dom och ställde sig i ett hörn av hagen och solade sig med fullproppade magar:-)

Av Liza - 28 december 2008 15:29

Emma har varit jätteduktig och sytt en vojlock till Jorik på syslöjden i skolan! Vändbar såklart!:-)

Av Liza - 28 december 2008 15:11

Återigen har vi varit ute runt Åsby, med Johan som flockledare. Emma var också med och gick. Vi fick en liten överraskning när det kom en cykel och körde förbi oss, den hördes inte alls så alla vi missade den. Jorik hann att trava iväg OCH lugna sig själv innan jag ens hunnit reagera.:-) Ju fler saker som dyker upp desto bättre, nu är det kognitiv terapi på hög nivå och han är jätteduktig. Vi tog en liten runda inne i naturreservatet

eftersom dom har öppnat upp där, liten mysig runda. Sen gick vi över bron igen och den höll i dag också, matte är glad för det!

Vi är båda lite intresserade över hur det ska gå. Det knakar lite i bron eftersom det är köldgrader så det gick lite snabbare över än förra gången!

sen kom vi fram till människobyn, men eftersom jag aldrig har sett en människa där så får jag snart döpa om det stället......

Nästan framme vid Åsby så bytte vid ryttare, så Emma som gått och svettats hela rundan fick nu kliva upp i sadeln medans jag ledde Jorik!

Det är Emmas första långa uteritt, eftersom vi alltid varit i närheten av stallet förut, och allt gick helt perfekt! Vilken underbar dag!

Av Liza - 25 december 2008 17:13

Vi bestämde oss för att ta en promenad idag efter all julmat, Johan gick och jag skrittade på Jorik. Det blev en promenad förbi Norrby, där det var en människa som eldade, det tyckte Jorik var lite läskigt men han hade ju Johan som gick före och då var det inte så otäckt längre. Dessvärre var det med isen som låg över hela vägen och DÅ var jag tvungen att kliva av, för Jorik halkade som bambi på hal is, fick leda ner honom i diket och han förstod ingenting av det. :-) Bort vid naturreservatet mötte vi människor igen och den här gången luktade dom MORÖTTER, vilket dom hade gett bort till några andra hästar och Jorik fick ingenting. Gissa om han blev ledsen! Nåväl, vidare in i skogen, nu var det inte lika vått i backen eftersom det var frysgrader, skönt. Vi red över bron utan problem, den hade vi ju testat häromdagen om den höll. Och håller den för matte, så håller den för Jorik, tror han! Vidare förbi människobyn och Åsby, där mötte vi en människa som SPRANG emot oss. Men det är ju värt att möta någon där, för vi är ju snart hemma i stallet, kanske blir man uppäten, men man kan klara sig också, tycks Jorik tänka. Värt att chansa!! Nästan hemma så dyker lillmatte Emma upp på ängen och får rida hem till stallet!! Underbar dag!!

Av Liza - 24 december 2008 17:38


GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ÖNSKAS ALLA ER DÄR UTE!

Av Liza - 22 december 2008 21:41

Då har vi varit duktiga idag och arbetat i paddocken. Jorik var hur duktig och lyhörd som helst, samlar sig allt bättre och gick i fin kort galopp!

Idag kom även hans nya täcken, ett i fleece och ett vintertäcke, får väl se om vintertäcket behövs 2008/2009.

Har nu satt in Krafft grund lite försiktigt och det äts med välbehag. Måttbandet visar på 560 kg idag, lilla killen:-)

Av Liza - 21 december 2008 01:09

http://www.youtube.com/watch?v=YUYiGqQYkhE

En länk till Youtube, när Johan höll på att  bli omkullsprungen av Jorik!!

http://www.youtube.com/watch?v=azfRH4YRFMY

Longering av Jorik.

Av Liza - 20 december 2008 11:02

Matte jobbar 8-20, så Jorik blir ledig. Hoppas att han inte fryser, det är otäckt kallt och blött ute :-( Men han är ju varmare än alla andra i varje fall med sin tjocka vinterpäls!

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser Du min blogg?
 Jag följer den varje dag!
 Jag läser den då och då!
 Jag tittar in någon gång i veckan!
 Jag har aldrig varit här förut, halkade in bara...
 Jag kan tänka mig att börja följa bloggen frekvent!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Övrigt

bloggping

Hitta i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards