Alla inlägg under maj 2009

Av Liza - 31 maj 2009 00:52

Emma red barbacka, mer regel än undantag nu för tiden, och jag joggade före, mer undantag än regel, phuuu, men härligt! Vi var ute ca 1 timma i fint kvällsväder och det blev en hel del trav/jogg! Över rötter och stenar, uppför och nedför. Vid vissa tillfällen ville Jorik om mig, då fick jag flaxa med armarna och tjoa "Whoa". Det måste ha sett hur lustigt ut som helst, men det kvittar, vi har roligt!!

Av Liza - 29 maj 2009 00:25

KÄNSLIGA TITTARE VARNAS!! Johan hoppar för första gången!

Av Liza - 29 maj 2009 00:20

Emma och joriks första hoppnin blev av idag! Båda var jätteduktiga. Jorik pigg och framåt på hindret, om  än litet och med westernsadeln på! Emma var modig och duktig och visade hindret bra. Flera gånger hoppa dom, och båda tyckte det var jättekul!

Av Liza - 28 maj 2009 21:06

Det var dyngsura hästar i hagen i kväll när vi kollade till dom. En riktig störtskur hade kommit under em/kvällen tillsammans med ordentliga vindbyar. Jorik brydde sin inte nämnvärt över det. Han käkade gräs i vanlig ordning medans de andra hästarna stod still med baken mot vind och regn.

Förhoppnigsvis fint väder i helgen så att det blir en långrunda till!

Av Liza - 27 maj 2009 22:43

Har nu beställt efter mycket funderande på vad som kan vara bäst för mig och Jorik, en ny Tacky Too pad som ska vara ett av de senaste och bland det mest sålda paddarna inom western. 

  • Storlek: 32X34
  • Undersida av Neopren
  • Ligger väldigt stilla på ryggen
  • Bra stötdämpning.
  • Formskuren.
  • Lätt att göra ren med fuktig trasa.
  • Undersidan är perforerad med hål för att ånga ut svetten
    Konturskuren för Manke och Ryggrad.
  • Tacky Too Pads är dom vi säljer överlägset mest av för tillfället.

    Testad i USA. 2004.
    Blev av 25 pads utsedd till den bästa padden i USA.
    (Quarter Horse Journal Mars 2004)

  • Även ett dött får att lägga på sadeln för mjukhetens skull!

    Svalt på sommaren, värmande på vintern och mjukt året om.

    Som ett kinderägg, tre överraskningar i en förpackning!

    Av Liza - 27 maj 2009 20:12

    När vi hälsade på kusarna i sommarhagen så visslade jag på Jorik som kom travandes med stora steg! Kaggson försökte hänga på med kom ner i skritt ganska snart. Det var likadant igår när jag visslade, då kom han farandes i full fart. Det är väl ingen häst som talar om för honom att han inte får komma till mig längre, som det har varit i dom andra hagarna vi stått i förut. Då klev dom andra emellan och hindrade Jorik från att ta sig fram. Han kunde väl ha bitit ifrån ordentligt då, men nej då......snäll som han är. Men nu så, full fart.....!

    Av Liza - 26 maj 2009 16:33

    Idag red vi ut på samma runda som vi tagit dom sista gångerna, men vi travade på nästan hela tiden. Jorik pigg och framåt. Ute på den nyfunna vägen så blev det tokgalopp hela vägen. Han blev lite flåsig men ville själv galoppera mera. Åter inne i skogen så blev det trav nästan hela tiden, han lyfte på fötterna hur bra som helst, skogshäst som han är. Det går mycket bättre utan skor på, nu vet han vart han har fötterna till 100 % och det går över stock och sten! ute på Lords väg så travade han iväg igen, inget ont i föterna nu inte. Det blir bättre och bättre för varje vecka. Snart är han sitt gamla barfota jag igen. Superrunda helt enkelt!

    Av Liza - 24 maj 2009 23:12

    Äntligen utsläppta i sommarhagen! Vi gick i ett lemmeltåg från stallet med fyra hästar varav jag fick äran att gå med Tyrannosarius Rex/Kaggson:-) i täten. Det var med stora bestämda kliv vi gick iväg Kaggson, brunstiga Joulie, Vincent och konstant ätandes Jorik i släptåg.

    Den som verkade bli mest lyriks över det nya betet var Kaggson som la av några bocksprång. Maffigt att se!

    Vincent och Joulie hade några miniatyr grannar i form av shettisar som gick i en hage bredvid, så dom var fullt upptagna av att snacka med varandra.

    Sen var det huvudena ner i backen och smakprovandes på gräs både här och där!

    Presentation

    Omröstning

    Hur ofta läser Du min blogg?
     Jag följer den varje dag!
     Jag läser den då och då!
     Jag tittar in någon gång i veckan!
     Jag har aldrig varit här förut, halkade in bara...
     Jag kan tänka mig att börja följa bloggen frekvent!

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
            1 2 3
    4
    5
    6 7
    8
    9
    10
    11 12
    13
    14
    15 16 17
    18
    19 20 21
    22
    23 24
    25
    26 27 28 29
    30
    31
    <<< Maj 2009 >>>

    Tidigare år

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Övrigt

    bloggping

    Hitta i bloggen


    Ovido - Quiz & Flashcards