Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Liza - 7 oktober 2009 20:16

Vid intaget av Jorik idag, vilket skedde vid 18-tiden, hästarnas normala intagstid, så bestämde sig Kaggson för att han ville absolut inte stanna kvar i hagen. Jag hade precis fått ut Jorik, då Kaggson körde huvudet under eltråden och stack iväg efter oss in i stallet. Här ska inte stannas kvar i onödan......! Han for in i boxen där kvällsmaten låg och kände sig väl allmänt nöjd över sin bedrift!


Men han var inte nöjd när jag skulle rida iväg på Jorik. Vilket liv det blev på honom. Julie och Vincent stod ju kvar i den andra hagen och väntade på insläppet så han hade ju inte sällskap i stallet. Man kan inte både ha kakan och äta upp den....


Det blev premiär på riktig mörkerritt idag. Iklädda reflexer från hov till hjälm så bar det iväg ut i skogen. Johan var med och gick. Måste ju motionera honom också, ingen rast, ingen ro......=)

  

Det var halv om inte hel storm ute, speciellt ute vid fälten och på vägarna. I skogen var det riktigt mysigt om än väldigt kolsvart. Jorik var lite på tårna men inget märkvärdigt, det var bara bron som såg otäck ut idag, så vi fuskade lite och skickade över Johan först för att kolla att den inte skulle sluka oss. Och hör och häpna, det gjorde den inte den här gången heller.....


Och för första gången så mötte vi en person i "människobyn" och då har jag ridit runt i dom här trakterna i ett år. Ja, bättre sent än aldrig.


En bild tagen för ett par veckor sedan i hagen "Hilton". Jättestor och fin hage med

mycket att pyssla med för kärleksparet!

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser Du min blogg?
 Jag följer den varje dag!
 Jag läser den då och då!
 Jag tittar in någon gång i veckan!
 Jag har aldrig varit här förut, halkade in bara...
 Jag kan tänka mig att börja följa bloggen frekvent!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Övrigt

bloggping

Hitta i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards