Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Liza - 10 oktober 2009 15:15

Idag red vi i Åsby och var duktiga och jobbade på hemläxan. Det går lite bättre för varje gång faktiskt.

Vi är båda ringrostiga i början innan vi hittar tempoväxlingar och halter men det går snabbare att hitta det nu.

Det blir några extra halter om Jorik inte lyssnar och snart nog så är han med i matchen igen! Skulle jag rida i paddocken fem dagar i veckan så satt det här snart nog, men av någon förunderlig anledning så har jag varken tid eller lust att bara vara där så mycket.....Det är ju så mycket jag vill och behöver lära honom ute också.......!

      


Johan fick också rida lektion idag, under mig. Lika bra att han får lära sig det jag lärt mig på lektionerna och han slipper göra de misstag jag själv gjort. Svårare att lära en gammal hund att sitta en att lära en valp nytt=)

Han blir bättre och bättre, förstår att räta på ryggen, sänka händerna och har nu även travat på volt samtidigt som han ska trycka ut Jorik på en 20 m volt. Han tyckte det var lite marigt men kul!!

          

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser Du min blogg?
 Jag följer den varje dag!
 Jag läser den då och då!
 Jag tittar in någon gång i veckan!
 Jag har aldrig varit här förut, halkade in bara...
 Jag kan tänka mig att börja följa bloggen frekvent!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Övrigt

bloggping

Hitta i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards