Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Liza - 11 oktober 2009 23:34

Pga inställd ridning (jätteryggont) så har jag tillbringat hela dagen vid datorn. Sånt är nyttigt.

Skinnet i ansiktet känns som det ska rulla av när som helst.

Tårproduktionen har slutat helt i ögonen, känns som jag blinkar sand hela tiden.

Men nu ska jag ta min ultrakropp och lägga den under mitt supersköna tjocka duntäcke (får inte glömma att öppna fönstret först, döööör annars) och försöka somna inom en timme eller två. Åter jobbdags i morgon, ska på rundvandring på HELA mitt nya jobb då.

Vaknade kl 07.00 i morse, höll ut till 09.00 för att somna om och vaknade 12.30 Jo, tjena vad bra! Så, som sagt, inom en till två timmar hoppas jag att jag har hamnat i min törnrosa sömn.

Av Liza - 11 oktober 2009 23:25

I natt fick vi åka till Södertälje sjukhus då sonen hade försökt filéeat sitt egna finger med en rosa fickkniv.

Istället för skruvmejsel som hade behövts för ändamålet så använde han kniven. Resultatet: Ta mig fan inte bra!

Läkaren på sjukhuset höll upp den filéeade delen och visade mig hur det såg ut, då höll jag på att tuppa av, fick hålla mig i sjukhussängen och tvinga mig själv att djupandas. Man kan inte tro att jag jobbat på samma sjukhus för 20 år sedan, på intensiven!!

Men det bästa av allt var att vi fick komma in på 30 minuter, inte en människa i väntrummet.

Mälarsjukhusets status: Fullt väntrum, alltid och 6-7 timmars vänttid. Aldrig mer den sjukan alltså!

Philip fick sys med 4 stygn och plåstras om på sedvanligt vis. Det värsta var väl bedövningssprutan som han fick!

Av Liza - 11 oktober 2009 23:22

Nya avdelningar i bloggen.

Inläggen om ridning kommer att hamna under avdelningen Jorik fortsättningsvis.

En helt ny avdelning om Hudvård har tillkommit.

Ett par nya länkar har också lagts till.

Av Liza - 11 oktober 2009 22:55

http://www.faceitstrangnas.com/index.html


Skulle vara skönt och välbehövligt att unna sig en behandling på en av stans skönhetssalonger.

Trevlig personal, fina lokaler och bra produkter!

Av Liza - 11 oktober 2009 22:40

Vid lindrigare problem av melasma/pigmentfläckar så finns MD formulations kit att köpa och är riktigt bra.

Bör användas nu under höst/vinter när solen är som svagast.

  

Av Liza - 11 oktober 2009 21:55

Verkligen jättesköna produkter för huden!

Dags för nyinköp igen!

Med spf 50 kan man bo på solen utan att riskera att bränna sig och få fula fläckar i ansiktet!




  

          

      

 

Av Liza - 11 oktober 2009 21:52

     

Av Liza - 11 oktober 2009 20:59

-Stackars dig, sa psykiatern. Kan du berätta för mig varför du dricker så mycket?

– Jag ska försöka att förklara det hela, sa patienten. Jag blev förälskad i en änka som hade en vuxen dotter. Jag gifte mig med änkan och strax därefter gifte sig min far med min styvdotter. Då blev min fru och jag svärföräldrar till min far. Efter en tid fick min styvmor, alltså min frus dotter, en son. Den pojken blev naturligtvis min bror eftersom han är min fars son. Men han är också son till min frus dotter och därför blir min fru pojkens mormor och jag blir morfar till min bror. Så fick min fru och jag en son, som blir min fars svåger. Min sons storasyster är ju även hans farmor eftersom min far är hans farfar. Min far är alltså mitt barns svåger eftersom hans syster är min fars fru. Jag är alltså bror till min egen son. Min son är min farmors brorson och jag är farfar till mig själv.
-Alkoholist, javisst!!

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser Du min blogg?
 Jag följer den varje dag!
 Jag läser den då och då!
 Jag tittar in någon gång i veckan!
 Jag har aldrig varit här förut, halkade in bara...
 Jag kan tänka mig att börja följa bloggen frekvent!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Övrigt

bloggping

Hitta i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards