Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Liza - 3 oktober 2009 23:33

Emma och Alexandra red ut på en tandemritt som varade över två timmar.Eftersom det gick så bra igår så går det säkert bra idag också. Dom red mot Sundby stallet för att sen rida in i Åsbyskogen. Där finns det gott om ridvägar så det var inget svårt att vara bort i över två timmar. Två lyriska tjejer kom hem sedan.

Jorik får vara med om mycket olika saker, och han växer duktigt med uppgiften.

Tur att jag har Emma som hjälper till så bra, för själv har jag legat i feber hela dagen och är inte helt uppkäftig.

Av Liza - 3 oktober 2009 22:54

Emma och Alexandra skulle ut och rida idag på Jorik. Och idag fick han erfara hur det är med tandemridning i galopp! Jo, visst! Emma hade hjälpt Alexandra upp på Jorik, förpassad bakom sadeln, därefter tar sig Emma upp, utan att sparka ner Alexandra och sen galopperar som ut över ängarna. Vad säger man?

Jorik som brukar öka farten i galoppen över stubben, galopperade mycket lugnt och stilla. Han kände väl en lite fluga på fel ställe av ryggen och ville väl inte äventyr hennes säkerhet=) Han är underbar och tjejerna är superduktiga, även om dom inte hade frågat om lov ifall dom fick rida på detta sättet.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser Du min blogg?
 Jag följer den varje dag!
 Jag läser den då och då!
 Jag tittar in någon gång i veckan!
 Jag har aldrig varit här förut, halkade in bara...
 Jag kan tänka mig att börja följa bloggen frekvent!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Övrigt

bloggping

Hitta i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards